Aquatrainer


onder professionele begeleiding

Ter ondersteuning en afwisseling van de dagelijkse training

Het effect van trainen in onze aquatrainer wordt bereikt doordat het paard als het ware over het water heen wil stappen, het voorbeen vanuit de schouder hoog optilt en daarbij de buikspieren aanspant. Deze aanspanning geeft tegelijkertijd ontspanning van de bovenlijn en kanteling van het bekken, waardoor het paard de achterhand beter onder de massa kan brengen. Ook de tegendruk van het water stimuleert het actieve gebruik van de achterhand.

Met de aquatrainer worden uithoudingsvermogen, spierkracht, coördinatie, souplesse en lenigheid bevorderd. Hierdoor zien we dat de paarden een mooiere zelfhouding, een betere coördinatie, meer kracht én meer balans ontwikkelen. Ook komen de paarden gemakkelijker tot dragen en verbeteren zodoende in het zwaardere werk.

Onze aquatrainer is een ideaal apparaat ter ondersteuning en ook ter afwisseling van de dagelijkse training. Maar één van de belangrijkste, zo niet hét belangrijkste voordeel van een aquatrainer, is dat het al in een vroeg stadium van een revalidatie kan worden ingezet:
Door de onbelaste vorm van training is de aquatrainer perfect geschikt voor revalidatie bij diverse blessures, door opwaartse kracht van het water kunnen ook paarden met bijvoorbeeld gewrichts- of peesproblemen blijven bewegen. Geen grote belasting en toch meer spiermassa en spieruithoudingsvermogen ontwikkelen!

De prijzen van de aquatrainer zijn als volgt;

  • Losse trainingssessie       € 50,-
  • Tienritten kaart (11e x gratis)  € 500,
  • Pensionklanten HCH krijgen daarnaast nog eens 10% korting op de tienritten kaart    € 450,-

 
 

In de opbouw fase is het belangrijk om minimaal twee keer in de week de training op de aquatrainer te volgen, de duur bouwen we dan langzaam op naar 20 minuten. Afhankelijk van het paard heeft deze opbouw 1 á 2 weken nodig, waarna we de training kunnen vervolgen naar eens per week en eventueel eens per twee weken. Zie een sessie als een volwaardige training, naast de aquatrainer op die dag geen intensief werk meer. 

De meeste klanten voelen al vrij snel – al na een paar trainingen – verschil van bewegen; meer lossigheid en balans. Wanneer je meer spierkracht en bespiering wilt opbouwen, moet je onthouden dat er een goede regelmaat moet zitten in het aquatrainen. Hiervoor is een langere periode van training nodig. Dit behoeft een consequent en strak schema. Het werkt niet als je maanden niet komt en dan weer eens een training meepakt, je moet het zien als een bezoek aan de sportschool: regelmaat is het belangrijkst.

Voor verdere informatie of vragen kan je mij altijd contacten.

Met vriendelijke groeten, Malka Prosman- Mul

e.prosman@hetnet.nl of 06-27054830

Scroll naar top